Michel Meis 4tet (Luxemburg)


După ani de căutări, experimente sonore și șlefuire a stilului, cvartetul de jazz format din Michel Meis (tobe și compoziție), Cédric Hanriot (pian), Stephan Goldbach (contrabas) și Alisa Klein (trombon) a hotărât să cânte un gen de muzică ce nu este ușor de catalogat. Libertatea improvizațiilor experimentale se îmbină cu compoziții tradiționale și melodii introvertite dar și cu efecte sonore electronice – acestea fiind marca personală a cvartetului și evoluând de la un concert la altul.

Surse de inspirație precum muzicienii Brian Blade, Christian Lillinger, Ambrose Akinmusire, Jakob Bro, Mark Guiliana sau trupa Tool, alături de experiența muzicală a celor patru interpreți, care cuprinde de la jazz și folk până la muzică clasică și de la muzică electronică la punk și metal oferă nenumărate posibilități care trasează personalitatea muzicală unică a formației Michel Meis Quartet. Cei patru artiști vor înregistra anul acesta albumul lor de debut ca artiști rezidenți ai Centrului Cultural Opderschmelz din Dudelange, Luxemburg. Acesta va fi lansat în Mai 2018, la Festivalul Like a Jazzmachine din Dudelange.

Michel Meis

Născut în 1989 și crescut într-o familie de muzicieni, Michel Meis face primii săi pași muzicali la vârsta de șapte ani. După absolvirea, în 2014, a Conservatorului din Luxemburg, unde a studiat muzică de cameră, percuție clasică și Jazz Drums cu Guy Frisch, Paul Mootz, Al Ginter și Rainer Kind, intră la Hochschule für Musik Saar (Saarbrücken, Germania), unde studiază în prezent Jazz Drums cu Oliver Strauch și Georg Ruby. Începând cu anul 2011, Michel face parte din Luxembourg Military Band și a participat la cursuri de măiestrie cu Emmanuel Séjourné, Christian Lillinger, Christina Fuchs, Jérome Goldschmidt și Eric Durrer.

Michel Meis își demonstrează regulat versatilitatea și deschiderea prin numeroase trupe din care face parte și proiecte în care este implicat. Pe lângă proiectul propriu de jazz, cântă în prezent alături de Dock in Absolute (Jazz/Electro), Everwaiting Serenade (Melodic Hardcore), Juan Gonzalez Trio (Folk/Jazz) și Synthesis (Trip Hop). Diversele sale proiecte l-au purtat pe Michel pe scene renumite ale cluburilor de jazz din Germania, Belgia, China, Luxemburg, dar și în Festivaluri precum Hong Kong Jazz Festival, Beishan Jazz Festival, Sibiu Jazz Festival, Fête de la Musique Liège, Brussels Jazz Marathon, Jazzit Fest Torino, Yokohama Jazz Promenade, Blues’n’Jazz Rallye, Blues Express, Ploiești Jazz Festival, Shenzen Jazz Festival.

Cédric Hanriot

Cédric Hanriot este un compozitor, orchestrator, designer de sunet, producător muzical și educator francez care a lucrat în proiecte câștigătoare de Premii Grammy. Cântă la pian, clape (Fender Rhodes, Wurlitzer, sintetizatoare), orgă Hammond B3, și face procesare audio în timp real folosind laptop-ul. Cédric este cunoscut în special pentru activitatea sa în domeniile jazz și muzică modernă (electronică, funk, latino, blues, pop).

Este absolvent de Master în Electronics and Signal Processing la University of Nancy (Franța) dar și al Facultății de Muzică din cadrul Berklee College of Music (Boston, S.U.A.).

A câștigat un Premiu Grammy pentru Best Jazz Vocal Album în 2015, lucrând la opt din cele douăsprezece piese de pe albumul Beautiful Life al cântăreței americane Dianne Reeves, o bursă de studii la Berklee College of Music din Boston și un grant franco-american finanțat de Bureau Export Français & Mid-Atlantic Arts Foundation pentru proiectul său City of Poets – Hyperion, în colaborare cu trompetistul Jason Palmer și saxofonistul lui David Bowie, Donny McCaslin.

Cédric Hanriot a realizat proiecte în toată lumea și a colaborat cu muzicieni de talie internațională printre care: Dianne Reeves, John Patitucci, Gregoire Maret, Terri Lyne Carrington, Donny McCaslin, Clarence Penn, Jeff Ballard, André Ceccarelli, Luis Salinas, James Genus as well as Gregory Porter, Lalah Hathaway, Raul Midon, Lizz Wright, Chaka Khan, Natalie Cole, Jaguar Wright, Lulu Gainsbourg, George Duke, Robert Glasper, Richard Bona, Esperanza Spalding, Meshell Ndegeocello, Paco Sery, Regina Carter, Florin Niculescu, Alex Han, Melissa Aldana, Logan Richardson, Tineke Postma, Otis Brown III, Terreon Gully, Jason Palmer, Michael Janisch, Nelson Veras, Minino Garay, Charles Turner, Candice Hoyes, Franck Agulhon, Ben Powell, Tran Manh Tuan și Maria Mendes.

A susținut MasterClass-uri despre muzică, jazz, improvizație, design de sunet și procesare audio în timp real în școli de muzică și Universități precum: Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris, Jazz à Vienne Academy (Vienne, Franța), Music Academy International (Nancy, Franța), Centre Musiques Didier Lockwood (Melun, Franța), Royal Academy of Music (Londra, Marea Britanie), Trinity College (Londra, Marea Britanie), Royal Conservatoire of Scotland (Glasgow, Marea Britanie), Indiana University (Bloomington, S.U.A.), William Paterson University (Wayne, S.U.A.), Nanyang Academy of Fine Arts (Singapore).

Alisa Klein

Trombonista de origine germană Alisa Klein și-a început cariera muzicală la vârsta de cinci ani. La doisprezece ani, după ce a încercat mai multe instrumente muzicale, a fost fascinată de trombon. A cântat în diferite trupe și curând a devenit elevă la Music Conservatory of Saarbrücken. În această perioadă a studiat cu Christof Thewes, care a fost mentorul său. Alisa Klein și-a continuat studiile muzicale la Luzern, în Elveția, unde s-a perfecționat cu trombonistul Nils Wogram. A obținut o bursă Erasmus de un an la Conservatorul din Amsterdam și a decis să rămână în Olanda pentru studiile de Master. În această perioadă a avut șansa de a studia cu „eroii” săi muzicali și de a cânta alături de muzicieni în devenire din întreaga lume. În prezent, Alisa este muzician freelance în Saarbrücken (Germania).

Stephan Goldbach

Stephan Goldbach, născut în anul 1988 și crescut într-un mediu muzical, a început studiul viorii la vârsta de șase ani, de la paisprezece trecând la contrabas. Pe lângă orhestrele școlii și faptul că a făcut parte din Orchestra Universității din Bamberg, este recunoscut pentru activitatea sa în numeroase și diverse trupe.

În 2009 intră la Universitatea de Muzică, secția contrabas. A studiat și Jazz și muzică contemporană în Saarbrücken începând cu anul 2010, cu Stefan Schreib,  Wolfgang Harrer și Stefan Litwin. Dorința sa de diversitate l-a condus spre participarea în proiecte muzicale jazz și experimentale, de artă prin sunet și imagine, proiecte de muzică clasică și contemporană. În prezent face parte din proiectele: Le vrai Adolphe, Goldkrach vs. Schererhände, Caleido Club, Silent Explosion, Orchestra leiterbahn//maut, Konsument.